IDEJE !!!

10 brzih ideja kako da nastavnik uštedi vreme
Šta stvarno znači biti nastavnik? Za početnike, biti nastavnik znači nositi puno različitih šešira i žonglirati sa bezbroj različitih odgovornosti istovremeno. Ako ne možete da izbalansirate svoje prioritete i odgovornosti, možete brzo biti zatrpani poslovima i u nemogućnosti da isplivate. Ovde ima deset brzih i lakih ideja kako da uštedite vreme.

Organizacija

1. Organizujte svoj razred u cilju bolje efikasnosti. Proverite da li se u vašoj učionici uvek nalazi pribor i materijal koji će vam biti potrebni. Najzad, osećate se da držite stvari pod kontrolom ako možete lako i brzo da nađete sve materijale i sav pribor koji su vam potrebni. Možda će za ovo biti potrebno da provedete dan, da sednete i da se organizujete, ili možete malo po malo da smanjite nered tokom sedmice, napravite organizaciju, tako da u vašoj učionici sve bude pristupačnije.

2. Organiujte svoje učenike. Neki nastavnici vole da isprobaju različite opcije po pitanju toga kako će učenici sedeti iz raznih razloga, uključujući i lakše pamćenje imena. Na primer, možete da rasporedite učenike u svojoj učionici prema njihovim prezimenima abecednim redom. To će vam olakšati tačno prozivanje učenika. Kasnije možete da dozvolite učenicima da sede gde god oni žele, ali prilikom njihovog upoznavanja, ako ih rasporedite da sede po nekom propisanom redu može biti spasonosno.

3. Organizujte aktivnosti u svojoj učionici. Treba istaći da je važno da planirate sve svoje časove unapred, a ne da pokušavate da uradite sve kada čas treba da počne. Odlično vreme da počnete sa planiranjem nastave za sledeću godinu je za vreme letnjeg raspusta. Proverite da li su svi planovi spremni i da li imate sva sredstva koja će vam biti potrebna. Još jedan odličan način da organizujete aktivnosti u svojoj učionici jeste da napravite tabele i liste za svakodnevne aktivnosti. Ovo će vam uštedeti vreme zato što vas učenici neće stalno pitati o tome kada će odmor, koje dužnosti se moraju ispuniti u učionici, šta će se izučavati svakog dana u sedmici. Postavite ove tabele i liste tako da ne morate stalno da dajete informacije učenicima. Najbolji način da uštedite vreme kao nastavnik jeste da optimalno i organizovano izvršavate aktivnosti u učionici.

Aktivnosti

4. Ispitivanje uz pomoć lopte. Odličan način da obavite petominutna ispitivanja, jeste da bacite gumenu loptu učeniku dok mu postavljate pitanje u vezi sa obrađenom lekcijom. Ako učenik odgovori tačno, on ili ona će se okrenuti i baciti loptu drugom učeniku. Neka i učenici postavljaju pitanja, tako će istovremeno i obnavljati naučeno Ova aktivnost je posebno uspešna kada učenici sede u krugu.

5. Individualni nastavni listići. Napravite listiće za razne lekcije, sa pitanjima za ponavljanje gradiva na jednoj strani i odgovorima na drugoj. Možete da podignete listić i dopustite svojim učeniicma da odgovaraju na pitanja glasno, ili možete to da radite u vidu igre sa timovima pri čemu će jadanod učenika biti vođa grupe.

6. Iks-oks. Nacrtajte kvadratnu mrežu sa 9 polja na velikom listu papira i podelite svoje razrede na „X“ tim i „O“ tim. Bacite novčić da odlučite ko će igrati prvi. Ovo je odličan način da ispitujete učenike angažovajući ih u isto vreme. Igrajte sve dok jedan tim ne pobedi, tako što će odgovoriati na dovoljan broj pitanja kako bi zauzeli tri X ili tri O polja u jednom redu na ploči.

Drugi saveti za uštedu vremena.

7. Podstičite čitanje u razredu. Koristite vreme u toku časa za ocenjivanje radova i domaćih zadataka dozvoljavajući učenicima tiho čitanje ili štafetno čitanje. Štafetno čitanje omogućava da učenici pozivaju druge da čitaju a vama će dati mogućnost za ocenjivanje.

8. Koristite radne listove koji se mogu štampati. Postoje hiljade radnih listova koji se mogu štampati putem interneta, a pronalaženje radnih listova koji se odnose na vašu lekciju bi trebalo biti lako. Radni listovi sa zadacima će uštedeti vreme, jer ne morate da planirate posebne domaće zadatke, već samo treba da umnožite dovoljan broj primeraka radnog lista koji je neko drugi sastavio.

9. Kada je pogodno, dozvolite da učenici vrše ocenjivanje. Ovo je posebno korisno kod čitanja, pisanja. Dobro proučite svoju strategiju ocenjivanja, da li je efikasna za vas i dobra za decu u razredu? Ako vaš sistem funkcioniše za svaku zainteresovanu stranu , ostanite pri tome. Ako su potrebne promene, napravite ih tako da svi budu srećni.

10. Ako ste umorni, izbegavajte pokušaj da postignete neke značajne radne zadatke. Ako radite kada ste iscrpljeni, postoji velika verovatnoća da ćete napraviti brojne greške koje će vas primorati da odustanete. Greške se mogu uvek otkloniti, ali po cenu nepotrebno provedenog vremena. Odmorite se i počnite iznova u jutro, tako da svi budu na dobitku.

Ostavite komentar

Objavljeno pod Uncategorized

Ostavite odgovor

Popunite detalje ispod ili pritisnite na ikonicu da biste se prijavili:

WordPress.com logo

Komentarišet koristeći svoj WordPress.com nalog. Odjavite se / Promeni )

Slika na Tviteru

Komentarišet koristeći svoj Twitter nalog. Odjavite se / Promeni )

Fejsbukova fotografija

Komentarišet koristeći svoj Facebook nalog. Odjavite se / Promeni )

Google+ photo

Komentarišet koristeći svoj Google+ nalog. Odjavite se / Promeni )

Povezivanje sa %s