ОПШТА ПРАВИЛА УСПЕШНОГ КОМУНИЦИРАЊА

 

УВАЖАВАЊЕ САГОВОРНИКА

ИСКРЕНОСТ, ОТВОРЕНОСТ

РЕВЕРЗИБИЛНОСТ (не комуницирамо са другима на начин на који не

би волели да други комуницирају са нама; не кршимо правила

пристојности, тактичности и лепог понашања)

АКТИВНО СЛУШАЊЕ

ЕМПАТИЧНОСТ (саосећање, разумевање другог, „улазак“ у његову

улогу; трудимо се да разумемо како се други осећа, која његова потреба

није задовољена, уместо да га процењујемо и тумачимо)

КОРИШЋЕЊЕ ЈЕДНОСТАВНИХ РЕЧИ, СА ЈАСНИМ ЗНАЧЕЊЕМ

УПОТРЕБА ЈЕЗИКА ПОЗИТИВНЕ АКЦИЈЕ (говоримо шта желимо од

других, а не шта не желимо, шта нам смета; захтевамо а не наређујемо;

наводимо конкретне акције и понашања које очекујемо да други преузму)

ЈА ПОРУКЕУМЕСТО ТИ ПОРУКА(„ја“ поруке су оне којима

преузимамо одговорност за сопствено понашање, осећања, потребе, док

другоме препуштамо одговорност за његове; трудимо се да избегавамо

негативно процењивање и вредновање других особа)

УСМЕРЕНОСТ НА ОВДЕ И САДА

ОТВОРЕНОСТ ЗА НОВО, ДРУГАЧИЈЕ

УПОТРЕБА ХУМОРА

 

Ostavite komentar

Objavljeno pod veština komunikacije

Ostavite odgovor

Popunite detalje ispod ili pritisnite na ikonicu da biste se prijavili:

WordPress.com logo

Komentarišet koristeći svoj WordPress.com nalog. Odjavite se / Promeni )

Slika na Tviteru

Komentarišet koristeći svoj Twitter nalog. Odjavite se / Promeni )

Fejsbukova fotografija

Komentarišet koristeći svoj Facebook nalog. Odjavite se / Promeni )

Google+ photo

Komentarišet koristeći svoj Google+ nalog. Odjavite se / Promeni )

Povezivanje sa %s